OBS! Jätteviktigt!

Här kommer våra tips till dig som är nyfiken på mer! Dessutom finns det en massa bra tips till dina föräldrar och andra vuxna.

Barn

Bamses Brandskola
Här hittar du allt om Bamses Brandskola! Spännande bilder, Bamseuppdrag, tävlingar och mycket mer.

Vilda Hilda
Ibland kan farliga saker hända nära oss. Det kan brinna i ett hus eller i skogen.  När det blåser mycket kan det bli alldeles svart för att strömmen försvinner. Många kan bli smittade av en sjukdom. Tillsammans med Vilda Hilda, Redo och Lilla Ängslan så får du lära dig hur du och dina föräldrar kan klara faror.

Vuxna

Bamses Brandskola
Helt enkelt Bamses Brandskola på webben. Här finns material för både barn, föräldrar och lärare.

Värends Räddningstjänst
Din räddningstjänst i kommunerna Växjö och Alvesta. Driver Bamses Brandskola.

Brandskyddsföreningen Kronoberg
Hos Brandskyddsföreningen Kronoberg fördjupar du kunskaperna kring brandskydd i bostaden.

SOS Alarm
Här finns information om vårt nödnummer 112. Dessutom hittar du andra samhällsviktiga telefonnummer som 113 13, 1177, 114 14.

Din Säkerhet
Här hittar du det mesta som rör vardagssäkerhet. Många bra tips, checklistor och filmer som kan hjälpa dig att öka säkerheten i vardagen.

Hesa Fredrik
Här kan du lära dig mer om kriser och hur du ökar din egen beredskap. Sidan är anpassad för både barn, ungdomar och unga vuxna.

Krisinformation
Här finns landets krisinformation samlad och du blir snabbt uppdaterad då det skett en större händelse.